جريدة المجالس

عالمك الالكترونى لكل ما هو جديد معانا هتقدر تعرف كل الاخبار المحلية و الدولية من رياضية و سياسية و اقتصادية.

رياضة

مرتضى : «مصطفى فتحي طلع عنده فنكوش .. والدكتور لازم يتحاكم»

696_435_123_1478666489تحدث مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك عن حقيقة إصابة لاعب الفريق مصطفى فتحي التي تعرض لها في الفترة الأخيرة والتي ابعدته عن الفريق ومنتخب مصر الذي يستعد لمواجهة غانا في الجولة الثانية من تصفيات كأس العالم 2018.

وقال “منصور” في تصريحات لبرنامج “الكابتن” على شاشة “العاصمة 2” : “مصطفى فتحي طلع عنده الفنكوش ، وفوجئت انه بيكلمني وكنت فاكره رايح ألمانيا قالي لا أنا في المستشفى وبعمل عملية ، قولتله عملتها قال لا طلع معنديش حاجة”.

وواصل رئيس الزمالك تصريحاته : “الدكتور وهو بيدخله اوضة العمليات بيعمل حاجات اخيرة كده اكتشف ان مصطفى فتحي عنده كدمة ومعندهوش غضروف ، وراحوا لدكتور تاني اسمه حسام قاله مفيش عندك حاجة”.

وأكمل “منصور” تصريحاته : “لازم موضوع الطب الرياضي في مصر يتفتح ده موضوع خطير ، ونتكلم بقى على عمرو جمال وعبد الله السعيد وحسني عبد ربه لما اتصابوا ، الدكتور اللي قاله يعمل عملية لازم يتحاكم لكن المؤكد أن دكتور النادي كان معاه”.

وأنهى رئيس الزمالك تصريحاته : “دي غلطة كبيرة لا تغتفر ، لاعب في السن ده ولسه بادئ افتح ركبته ويطلع مفيش حاجة ، دي عملية مش هتتساب ودي جريمة ممكن تضيع مستقبل ولد زي ده”.