مطلوب من الاعلام الاهتمام بالفكر البناء وليس الفعل الهدام

بقلم /أمينة عبد الرؤوف

مصر لا تريد الا أبناءها الشرفاء وعكس ذلك الاولى بيهم يروحوا لذويهم من ذوى الخبرات فى التخريب والتدمير وليس مثلنا ومثل رئيسنا نبتغى الإصلاح و التعمير. اصبح الجاهل ليس عندة مشكلة فى محو اميته لكن ما الذى نفعله مع اعمياء القلوب .الجهل أصبح له علاج لكن كيف نعالج سواد القلب وقلة الضمير ومحاولة تدمير الغير .

اتقوا الله الذى وهبكم نعمه لا تشعروا بها الرئيس عبد الفتاح السيسى حقق لنا كل ما نحلم به وأولها الأمن والأمان وهذه اهم نعمه للإنسان كيف تعيش وانت مشرد انت واسرتك من بلدك وتذهب لبلد آخر لتتسول فيها ولا مش بتشوفوا النماذج دى ؟؟!

! عافانا الله من هذا .ألم تخجل من نفسك يا من تريد تدمير بلدك ؟؟!!

اتقى الله فى نفسك وفى بلدك واهلك وراجع نفسك أن شاء الله ربنا يهديكم وترجعوا عما يوسوس لكم به الشيطان . وتأكدوا انكم لن تستطيعوا إطفاء نور الشمس مهما تزيدوا من الكلام والهمس مهما تقولوا ومهما تعيدوا حبنا لرئيسنا هيزيد مش هيخس .

كل كلامكم مش هيأثر واحنا مع رئيسنا مش هنقل هنكتر مهما تحاولوا تطفوا الشمس لأننا شعب بالأصالة و بالأمان بنحس .

رئيس أتى لنا بالأمان اللى افتقدناه من زمان وهذا يكفى يا من تظن نفسك سوبر مان وبتتكلم عن النظافة والايمان فى بلد مش بلدك يا مان .

مصر فوق الجميع ورئيسى السيسى بيشترى مش بيبيع. وكان زمانا فى وضع تانى لو كان بينفذ من غير تفكير وبيطيع زيك دلوقتى يا ميدو يا بديع .

عن خالد

شاهد أيضاً

( رئيس إتحاد الميني فوتبول أحمد سمير يشهد إفتتاح دوري الميني فوتبول الموسم الثاني بين سيوة وإتحاد بسيون)

متابعة الاعلامية/د.نورا الشناوى أطلق رئيس الإتحادين المصري والعربي للميني فوتبول أحمد سمير سليمان اليوم الخميس …